Våre fraktalternativer

Våre fraktalternativer

Animail leverer til stort sett hele Norge, uansett om du bor i en by eller på landet.

Hos Animail tilbyr vi to mulige fraktalternativer for alle våre fraktmetoder:

1. Ekspresshådtering

Trenger du bestillingen din raskt har vi nå muligheten til å tilby deg en ekspresshåndtering. Mot en ekstra avgift på 40 kr pakker og sender vi ut pakken din fra lageret vårt innen 24 timer etter at du har lagt inn bestillingen din. På dette viset kan du alltid være trygg på å få det du behøver hjem i tide! Fra vi sender pakken din tar det ytterligare 1-3 hverdager innen pakken kommer fram.

OBS: Da vi bare sender ut varer på hverdager kan vi ikke sende ut varene dine fra lageret vårt innen 24 timer hvis du legger inn bestillingen din en helgedag. Legger du inn en bestilling med ekspresshåndtering i en helg prioriteres ordren din og sendes i løpet av påfølgende arbeidsdag.

2. Standardfrakt 4-6 dager

Når du velger standardfrakt uten et tillegg med ekpresshåndtering får du leveringen din innen 4-6 hverdager.


Du vet vel at vi leverer hele veien frem til døren din? Alle våre varer sendes fra sentrallagret vårt i Sverige, men vi legger ikke til noen ekstra avgifter grunnet dette. Alle leveransene våre er tollfrie, og du må kun betale det beløpet som vises i kassen.

Fraktalternativer NOK

Hjemlevering uten signatur 

Hjemlevering uten signatur innebærer at du får din pakke levert helt frem til døren din uten å behøve å være hjemme for å ta den imot. Når pakken sendes fra oss får du en mail med et sporingsnummer. På den måten kan du spore pakken din hele veien frem til leveringen skjer.

Pakken sendes til den adressen du oppgir ved bestillingen. Har du valgt betalingsmåten faktura sendes pakken alltid til din folkeregistrerte adressen. Pakken settes alltid av utenfor din ytterdør, uansett om det finnes skjul eller liknende i nærheten av boligen.

Observer! Du godkjenner med dette fraktalternativet at du ikke signerer for leveringen. Signaturen anses som levert når sjåføren har satt av pakken. Det går med denne fraktmåten ikke å bli oppringt før, eller i sammenheng med leveringen.

Dessverre kan vi ikke levere til Svalbard. På noen få, mindre steder må vi leverere til nærmeste utleveringssted. Kontakt oss gjerne, hvis du har noen spørsmål.

Viktig å tenke på:

Om du har dørkode - Det er viktig at du angir eventuell dørkode når du bestiller for at pakken skal kunne leveres. Kontroller også navnet ditt som finnes direkte innenfor inngangen samt ved ytterdøren din.

Om du har dørtelefon - Har du dørtelefon kommer budet til å ringe deg en gang og du må da kunne åpne døren. Angi ditt dørtelefonnummer under “dørkode” i kassen. Er ditt dørtelefonnummer det samme som ditt telefonnummer må du skrive det inn under “dørkode” ved bestillngen.

Om du har en låst inngang - Om inngangen din alltid er låst og du ikke har en dørkode eller dørtelefon er ikke denne fraktmåten mulig. Du kan istedet velge fraktmåten “postpakke” og få pakken levert til nærmeste utleveringssted, eller “hjemlevering med signatur”.

Om du vil sende til en postboks - Det går dessverre ikke å velge denne fraktmåten til en postboks som ikke er knyttet til en bolig.

Om vi ikke kan levere pakken din:

Om budet ikke kommer inn gjennom inngangen eller om du har valgt levering til en postboks som ikke er knyttet til en bolig, kommer pakken til å gå i retur til oss. Dette forsinker leveringen og for tilfellet kommer du til å debiteres med 150 kr.

 

Postpakke

Med fraktmåten Postpakke leveres pakken din til nærmeste utleveringssted. Du får deretter en melding om dette og kan selv hente ut pakken. Når pakken sendes fra oss får du en mail med et sporingsnummer. På denne måten kan du følge pakken hele veien.

Viktig å tenke på:

For denne fraktmåten gjelder en maksvekt på 35 kilo. Uavhentede pakker debiteres for tilfellet med 200 kroner.

 

Hjemlevering med signatur

Hjemlevering med signatur innebærer at du får beskjed på SMS når pakken er på vei, og sjåføren vil ringe 30-60 minutter før levering. Leveringen skjer deretter på avtalt hverdag en gang mellom 17.00-21.00 vardagstid. Ved mottak av pakken får du signere for leveringen.

Leveringstiden er ikke nødvendigvis 4-6 dager - det er selve kontakten angående levering som skjer innenfor denne tidsrammen.

Observer! Du kan ikke spesifisere et eksakt tidspunkt for når pakken skal leveres. Angitt mottaker må også være den som signerer for leveringen.

Viktig å tenke på:

Denne fraktmåten kan dessverre ikke benyttes av deg som bor på landet eller om du bor på en øy der man ikke kan komme frem med bil. Ikke etterspurt pakke debiteres for tilfellet med 200 kroner.

Angrerett og retur 

Angrerett

Hvis du angrer på kjøpet ditt eller ikke er helt fornøyd med varen din, kan du selvsagt sende den tilbake. Dette må skje innen 30 dager etter at du har mottatt varen din. Returfrakten til oss er 99 kroner, uansett vekt. Du får selvsagt tilbake hele bestillingssummen, inkludert en eventuell fraktavgift (men ikke returfrakten). Hvis du vil returnere varen din, kan du kontakte oss, så sender vi en returseddel til deg. Hvis du vil benytte angreretten din, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice på kundeservice@animail.no 

Les mer om angrerett og returer!

Ødelagt vare 

Vi står for risikoen hele veien frem til deg. Vi følger forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett og du er velkommen til å kontakte oss hvis noe er ødelagt i leveransen din. Vi står for returavgiften. Reklamasjon skal meddeles innen rimelig tid, sammen med et bilde av det ødelagte produktet til kundeservice@animail.no
Les mer om reklamasjon!

Sist endret den 14-11-2016 ©Animail.