Kjøpsvilkår

Følgende vilkår gjelder for Animails salg til deg som kunde. Tenk på at du aksepterer disse vilkårene når du gjør en bestilling, derfor er det viktig at du leser nøye gjennom teksten. Animail selger ikke til mindreårige under 18 år uten foreldres eller foresattes godkjenning. Kommunikasjon med e-post til Animail besvares senest innen 24 timer på hverdager. Vanligvis er svartiden imidlertid mye raskere.  

Pris

Samtlige priser oppgis inkludert merverdiavgift (moms), med mindre noe annet er oppgitt. Vi reserverer oss mot trykkfeil. Avgift for frakt kan legges til ifølge fraktvilkårene og det samme gjelder for eventuelle avgifter for ulike betalingsmåter. Ingen øvrige skatter eller avgifter legges til.

Kjøp

Ved bestilling inngås en kjøpsavtale først når Animail har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse på e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av databasen vår uten noen manuell kontroll. Ved eventuelle feil i f.eks. oppgitt pris og leveringstid forbeholder vi oss retten til å korrigere dette senere.

Leveringsforsinkelse

Leveransen kommer vanligvis innen fem arbeidsdager. Hvis det oppstår en forsinket levering, meddeler vi deg dette via e-post. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved for sen levering. Vi gjør alltid vårt beste for å fullføre bestillingen din. Det kan også finnes tilfeller som gjør det umulig å fullføre bestillingen, f.eks. hvis vår leverandøren ikke kan fullføre sine forpliktelser overfor oss. Erstatning gjelder ikke ved en eventuell leveringsforsinkelse.

Risiko ved transport

Vi står for transportrisikoen fra lageret vårt til deg (det vil si ødelagt eller bortkommet vare). Du står for risikoen ved en eventuell retur til oss.

Delt bestilling

Hvis noen av artiklene som du har bestilt har en betydelig lenger leveringstid enn de øvrige artiklene, kan vi i noen tilfeller dele opp bestillingen din, eller slette det aktuelle produktet da det er utgått eller det vil ta tid før vi får det inn på lager igjen. Som kunde trenger du aldri betale mer enn den avtalte, opprinnelige frakten.

Betaling

Faktura

Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Finans NUF. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger.

Samtlige faktura er overdratt til Svea Finans NUF sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea Finans NUF. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

Delbetaling

Gjennom vårt samarbeid med Svea Finans NUF kan du tegne en kontokreditavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du med å krysse av i det kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som helst, innen forfall.

For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å ha delbetaling er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger.

Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000kr, varighet 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 195 kr, termingebyr 35 kr: 10,68%

Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informsjon

Allmene vilkår finner du her

Standardisert europeisk opplysinger om forbrukerkreditt finner du her

Garanti

Garanti gis ifølge forbrukerkjøpsloven.

Angrerett

Du har rett til å angre kjøpet ditt innen 30 dager etter at du har mottatt varen. Dette forutsetter at produktet og innpakningen er i uforandret stand, dvs ubrukt og ikke ødelagt eller skadd. Du kan ikke bruke varen eller åpne innpakningen. Returavgiften ligger for tiden på 99 kroner, uansett vekt/antall kolli. Hvis du ønsker å bruke angreretten, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice på kundeservice@animail.no, så sørger vi for å sende deg en returseddel. Returen må sendes tilbake med våre samarbeidspartnere og det blir gjort ved å benytte seg av fraktseddelen. Det er víktig at returen sendes og registreres hos oss senest 30 dager etter bestillingen ble gjort.

Du som kunde har rett til å få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet inklusive frakt innen 14 dager fra vi har mottatt henvendelsen om at du har angret kjøpet.

TRYKK HER for å utføre en retur. Kommunikasjon angående returer skjer med kundeservice på adressen under.

kundeservice@animail.no eller +46 771-264 624

Reklamasjon

Animail følger forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett. Husk å foreta en riktig erklæring. Ta vare på emballasjen med tanke på en eventuell reklamasjon til posten for transportskade. Reklamasjon skal meddeles innen rimelig tid. Et produkt som vi anser er sendt feil eller skadd, bytter vi selvsagt. Slike varer kan du fraktfritt returnere sammen med de instruksene som vi har gitt. Med fraktfritt anses returer som er kostnadsfrie for deg som kunde. Returer kan bare skje med fraktsedlene våre. Tvister som vedrører om varen er feilaktig, ødelagt eller sendt feil kan henvises til Forbrukerrådet.

Hevede kjøp ifølge dette punktet tilbakebetales innen 30 dager regnet fra den dagen da vi mottok varen. Kommunikasjon med kundeservice angående returer skjer via adressen under. Selve varen sendes med den mottatte returseddelen. Vi tilbakbetaler fraktkostandene innen 14 dager ved en eventuell reklamasjon. 

TRYKK HER for å utføre en retur. Kommunikasjon angående returer skjer med kundeservice på adressen under.

kundeservice@animail.no eller +46 771-264 624

Taushetsplikt, sikkerhet og personopplysninger

Når du legger inn bestillingen din hos oss oppgir du personopplysningene dine som navn, adresse og telefonnummer. I sammenheng med din registrering og bestilling, godkjenner du at vi lagrer og bruker dine personopplysninger i virksomheten vår for å fullføre forpliktelsene våre overfor deg. Vi oppbevarer også all kommunikasjon som vi har med deg på e-post for å gi deg den servicen som du forventer deg av oss. Hvis du vil ha nyhetsbrevet vårt, kommer vi til å sende informasjon og produkttilbud til deg via e-post. Dette kan enkelt avbestilles via kundekontoen din eller via kontakt med oss på kundeservice.

Ifølge loven om personopplysninger, har du rett til å få den informasjonen som vi har registrert om deg. Hvis denne er feilaktig, ufullstendig eller irrelevant, kan du be om at informasjonen skal rettes eller fjernes. Kontakt oss i så fall.

Animail bruker også opplysninger fra kunderegisteret til markedsføring. Ved å akseptere disse vilkårene, gir kunden sitt samtykke til denne bruken av personopplysningene sine. Kunden kan når som helst tilbakekalle samtykket sitt ved å kontakte Animail.

Kunden skal utvise forsiktighet når det gjelder brukernavnet og passordet sitt, og kan ikke gi disse videre til noen andre enn en person som får bestille på kundens regning.

Animails kunderegister er konfidensielt. Animail forplikter seg til å ikke videresende opplysninger i registeret til noen andre enn samarbeidspartnere i konsernet eller til utsending av fakturaer eller i en annen utstrekning enn det som oppgis i lovverket. Hvis kunden benytter seg av noen av leverandørenes rabatter, slik som oppdrettere eller lignende, videresendes informasjonen om kjøpet til leverandøren det gjelder.

Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra en nettside, f.eks. http://animail.no/ til PC-en din hvor den enten lagres i minnet (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbaserte cookies). Cookies brukes for å lagre påloggingsinformasjonen, samt handlevognen når du surfer rundt hos oss m.m. Hvis nettleseren din er innstilt på å ikke godta cookies, får du ingen mulighet til å gjøre noen bestilling på siden vår. Du kan lett endre dette under innstillinger i nettleseren din. Legg merke til at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg. 

Sist endret den 13-06-2017 ©Animail.