Vanlige spørsmål

Nedenfor finner du svar på ofte stilte spørsmål. Finner du ikke svaret du leter etter her eller på kategorien for kundeservice og betingelser, kan du gjerne kontakte oss!

Jeg har glemt passordet mitt

Bestilling

Kan jeg endre bestillingen ?

Hvis vi ikke har pakket bestillingen går det fint å fjerne den og foreta en ny bestilling. Logg deg inn på kontoen din og gå til ”Min side”. Hvis ordrestatusen er ”Mottatt” kan du kontakte oss for å kansellere bestillingen. Dette gjøres enkelt via e-post eller Facebook.

Kan jeg komme og hente min bestilling ?

Du kan ikke hente bestillingen. Den blir levert til adressen du oppga ved bestillingen.

Hvordan kan jeg velge å betale for varene mine ?

Hos oss kan du betale med bankkort, faktura (30 dager) og avbetaling. Fakturabetaling og avbetaling skjer via Klarna.

Hvorfor kan jeg ikke velge fakturering som betalingsmåte ?

Har du tastet inn personnummer? Det er nødvendig for å velge fakturabetaling. Det kan også være fordi du ikke regnes som kredittverdig, at du bestiller til en annen adresse enn den registrerte adressen, at du har tidligere ubetalte fakturaer, eller at du har én eller flere ubetalte fakturaer. 

Hvordan bestiller jeg ?

Det enkleste er å bestille via hjemmesiden. Da kan du i ro og mak se på alle produktene før du bestemmer deg og velger hvilken betalingsmåte som passer deg best.

Til toppen av siden

Rabatter

Jeg har en rabattkode, hvor oppgir jeg denne ?

Rabattkoden oppgir du i handlekurven, før du fortsetter til kassen. 

Jeg har en rabattkupong. Er den gyldig her ?

Per i dag kan vi dessverre ikke akseptere rabattkuponger eller gavekort.

Jeg har et klippekort på et produkt, gjelder dette hos dere ?

Per i dag kan vi dessverre ikke akseptere klippekort.

Til toppen av siden

Leveranse

Hvor leverer Animail ?

Vi leverer til hele Norge, bortsett fra Svalbard. Til noen mindre byer leverer vi til nærmeste utleveringssted. Hvis du er usikker, kan du kontakte oss, så skal vi hjelpe deg.

Når får jeg leveransen min ?

Målsetningen vår er at du skal få varene dine så fort som mulig og vi har satt en leveringstid på 1-3 hverdager. Trenger du bestillingen din raskt har vi muligheten til å tilby deg en ekspresshåndtering. Mot en ekstra avgift på 40 kr pakker og sender vi ut pakken din fra legeret vårt innen 24 timer etter at du har lagt inn bestillingen din. På dette viset kan du alltid være trygg på å få det du behøver hjem i tide! 

Vi har valgt å sende pakkene våre i Norge med Bring for å sikre at våre leveranser skjer så fort og smidig som mulig. Dette innebærer også at et sporbart kollinummer sendes til deg på e-post når vi sender pakken, så du enkelt kan se hvor den befinner seg.

Kan dere ringe til meg når dere er på vei ?

Vi har ikke mulighet til å ringe til alle kunder før leveringen. Beregnet leveringsdag blir dog meddelt på e-post, så du vet enkelt når vi beregner å levere. Hvis du ikke er hjemme når speditøren leverer pakken din, så legges den utenfor døren din.

Hvor mye koster frakten?

Frakfritt ved kjøp over 1000,-.

29,- ved kjøp for 600-999,-

99,- ved kjøp for opp til 599,-.

Jeg har angitt feil adgangskode, får jeg min varer likevel?

Det er viktig at du sjekker din adresse og kontaktinformasjon når du legger inn bestillingen - varene blir returnerte hvis du angir for eksempel feil adgangskode. Dette betyr betydelig utvidet leveringstid.

Kan jeg få levert varene mine til en annen adresse enn adressen i folkeregisteret ?

Det går greit å sende bestillingen til en valgfri adresse, hvis du velger betalingsmåten kortbetaling eller BankAxess. Da oppgir du ønsket leveringsadresse når du går gjennom betalingstrinnene. 

Hvis du betaler med faktura, kan du dessverre ikke få pakken din levert til en annen adresse enn adressen i folkeregisteret. Dette er blant annet på grunn av risiko for svindel.

Jeg er ikke helt fornøyd med varen min. Hva gjør jeg nå ?

Du kan selvsagt reklamere varen din hvis du ikke er fornøyd. Les mer om hvordan du går til verks i kjøpsvilkårene våre: Reklamasjon.

En vare i forsendelsen min var ødelagt. Hva gjør jeg nå?

Animail står for risikoen hele vegen frem til kunden. Hvis noe er ødelagt i pakken din, må du ta et bilde av varen (der feilen fremgår) og sende oss bildet på e-post. Vi kommer da til å fatte en beslutning om hva vi skal gjøre og går om nødvendig videre med reklamasjonen din.

Til toppen av siden<

Sortiment 

Hvilket fôr er best?

Dessverre kan vi ikke si hva som er best, da dyr reagerer forskjellig på forskjellige fôr. Imidlertid er det viktig å forsikre seg om at næringsverdiene og energiinnholdet er tilpasset hundens eller kattens behov. Vi har samlet alle varemerkene med fôr som finnes i utvalget vårt. Disse finner du i den blå listen over varemerker. Ellers kan du gå rett til sidene for hundefôr eller kattemat der du kan velge de kriteriene som du anser som viktige for å finne fôr som passer til både deg og dyret ditt.

Hvordan skifter jeg fôr?

Hvis det nåværende fôret fungerer godt og inneholder alt dyret ditt trenger, er det ingen grunn til å skifte. Ofte kan skifte av fôr føre til problemer med for eksempel fordøyelse og pels. Hvis du skifter må du huske at den nye maten bør fases inn over lang tid for å unngå eventuelt ubehag. Ta kontakt med leverandøren av det nye merket eller vår kundeservice for mer informasjon. 

Hvor lang er holdbarheten på fôr?

Vi synes det er viktig at holdbarheten er akseptabel når fôret kommer til våre kunder. Derfor garanterer vi minimum tre måneders holdbarhet – eller pengene tilbake. Normalt er holdbarheten mye lenger, da hver pakke ikke blir liggende lenge på lagret. Dessverre varierer datoene på grunn av at sekker som blir levert har variert holdbarhet fra leverandører som  ikke har full kontroll på lagerene sine. Vi gjør vårt ytterste for å sikre lengst mulig holdbarhet. Lagret har svakt lys, og det er fritt for solstråler. Vi har også svært lav luftfuktighet, samt kjølig og jevn temperatur.         

Oppbevar fôret kjølig, tørt og mørkt. Vi anbefaler at en åpnet sekk spises i løpet av maksimalt tre måneder, men helst innen to, for å sikre at vitamininnholdet ikke forringes . Reduser, hvis mulig, fôrets kontakt med luft. Dette gjøres for eksempel med å bruke to fôrbokser. Den store boksen åpner du bare hver gang da du skal helle mat over i den lille boksen, som du bruker til å servere de daglige måltidene.

Har dere smaksprøver?

Vi har dessverre ikke noen smaksprøver ennå. Vi anbefaler å kontakte leverandørene for smaksprøver. Vi har små poser av de fleste fôrslagene om ikke leverandørene heller har smaksprøver. 

Har dere målebegre

?

Vi har dessverre ingen målebegre for tiden. 

Har dere våtfôr?

Per i dag kan vi dessverre ikke tilby ferskt eller frossent fôr. Grunnen er at vi ikke kan levere disse produktene til en rimelig pris og uten at de begynner å tine, med påfølgende sviktende kvalitet. 

Kan jeg gi diettfôr til kjæledyret mitt?

Animail selger alle diettfôr, eller veterinærfôr som de også kalles. Disse bør du være ekstra forsiktige med, da de er ment som del av en medisinsk behandling, og kun bør gis hvis veterinæren har beordret det.

Det er et produkt jeg savner i sortimentet. Kan dere ta det inn?

Vi vurderer og utvider sortimentet hele tiden. Hvis vi savner en vare du ønsker deg er du hjertelig velkommen til å kontakte oss via e-post eller skrive det på vår Facebook-side. Hvis vi ikke får tak i varen noterer vi ønsket til senere, for å se om vi klarer å løse det da. 

Til toppen av siden

For oppdrettere

Hva slags rabatter har oppdrettere?

Animail tilbyr et utvalg av fôr til rabbatert pris for oppdrettere. Disse rabattene innebærer ofte at du er medlem i en registrert oppdretterklubb. Animails kundeservice hjelper deg gjerne med alle detaljene. For å se hvilke som har rabatter, og hvilket nivå de er på, gå til oppdrettere

Hvordan blir jeg registrert som oppdretter hos Animail?

For å registrere seg som oppdretter må du sende kopi av stamtavleregisteret via e-post/post/faks. For mer detaljert beskrivelse:  gå til Oppdrettere.

Jeg kan ikke se mine rabatter på hjemmesiden. Hvorfor ikke?

For å se dine rabatter må du være registrert som oppdretter på Animail.no. Hvis du ikke er det kan du lese mer på Oppdrettere. Som oppdretter blir du flyttet til en ny kundegruppe med egne priser. Det betyr at du skal kunne se de rabatterte prisene direkte på hjemmesiden. Ta kontakt med kundeservice ved problemer.

Til toppen av siden

Andre spørsmål

Er det en miljøbelastning å bruke Animail?

Animail bruker UPS som distributør og dermed transporteres en hel del bestillinger samtidig. Dette betyr at det ikke blir noen ekstra utkjøringer hver dag bare for å levere fôret ditt. Dessuten sparer du jo inn kjøreturen din til dyrebutikken.

Bølgepappen i eskene som produktene våre leveres i kan gjenvinnes opptil fem ganger og så brukes de som energiutvinning.

Kan dere sponse utstillingen vår?

Vi synes det er flott at Norge har aktive foreninger for hund og katt. Kun unntaksvis sponser vi utstillinger eller andre arrangementer, men da gjør vi det seriøst og med egne ansatte på stedet. Disse arrangementene bør bestilles minst 6 måneder i forveien. Kontakt kundeservice for å bli satt i kontakt med rette vedkommende. 

Kan dere sponse kjæledyret mitt?

Vi synes det er bra at du aktiverer hunden eller katten din, men vi arbeider dessverre ikke med den typen sponsing. 

Får jeg rabatt hvis jeg kjøper en hel pall?

Animail tilbyr ingen andre rabatter enn det som fremgår på hjemmesiden.