Vi bruker cookies.

Ingen tollavgifter!
Gratis hjemlevering fra kr. 500!

Vilkår




Abbonere på ordren


For deg som ønsker å abonnere på ordren din er det fint å vite at du selv kan avslutte, sette på pause, flytte eller endre på abonnementet ditt når som helst. Handler du for under 500 kr vil det bli lagt til en fraktkostnad på 69 kr, men handler du for over 500 kr så spanderer vi frakten.
Ved kampanjen, prisreduksjoner og prisøkninger vil dette også bli ordnet for deg.

Ordrebekreftelse


Når du har fullført ordren din hos oss så vil det sendes en bekreftelse via e-post til din angitte e-postadresse. Bekreftelsen fungerer som kvittering og der finner du alt ifra ordrenummeret til valgte produkt. Dersom du har spørsmål om ordren din, vil spore pakken din eller angre på kjøpet så må du legge ved ordrenummeret når du kontakter vår kundeservice.

Uavhentede pakker


Dersom en pakke ikke hentes ut belaster vi deg som kunde med en avgift på 150,- som tilsvarer de kostnadene vi får grunnet dette. Ved levering til bud/postkontor vil pakken normalt sett ligge der i 14 dager.

Aldergrense



Dersom du er under 18 år må du ha foresattes godkjenning for å bestille hos oss!

Reklamasjon


Animail benytter seg av Forbrukerlovens reklamasjonsrett. Pass på å gjøre dette på rett vis. Ta vare på emballasjen til eventuell reklamasjon til Postnord for transportskade. Reklamasjonen skal annonseres innen rimelig tid. Et produkt som vi anser som feilekspedert bytter vi selvsagt kostnadsfritt for deg, under den forutsetning at produktet er uåpnet. Slike varer kan du fraktfritt returnere til oss i tråd med gitte instruksjoner. Med fraktfri retur tenker vi selvsagt på frakt som er kostnadsfri for deg som kunde. Retur skal kun skje med våre fraktsedler.

Som konsument har du 3 års reklamasjonsrett eller i tråd med siste forbruksdato for næringsmiddelsprodukter som fôr og godteri. To måneder anses alltid som rimelig tid for å oppdage en eventuell skade eller defekt på et produkt. Ved eventuelle tvister om varen er feilaktig, skadet eller feilekspedert følger vi Allmänna reklamationsnämnden (ARN). For tvisteløsningshjelp kan du også henvende deg til EUs felles tvisteløsningsside som du finner her.
Hevede kjøp i tråd med dette punktet blir tilbakebetalt innen 30 dager regnet fra den dagen vi mottok varen. Selve varen sendes i tråd med mottatt returseddel, legg merke til at den ikke skal sendes til understående adresse! Ved omlevering eller hjelp med feil på produktet betales eventuelle fraktkostnader tilbake innen 14 dager fra da vi mottok den reklamerte varen. Har du hatt øvrigek ostnader i samband med reklamasjonen (for eksempel bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader eller lignende) erstatter vi også disse.

TRYKK HER for å utføre en retur. Kommunikasjon angående returer skjer med kundeservice på adressen under.
kundservice@animail.se eller 0771-264 624


Returer


Vi på Animail vil naturligvis at du skal være så fornøyd som mulig med alt du bestiller og ha mulighet til å angre kjøpet ditt.
Derfor har vi åpent kjøp og gratis retur i 30 dager. Ferskfôr og andre fryste varer kan vi ikke ta i retur grunnet opptining. Ønsker du å sende en retur så finner du vårt returskjema "her".
Dersom du ikke tar i bruk vårt returskjema men returnerer på eget vis utenfor våre fraktavtaler så kommer vi ikke til å kunne erstatte deg for fraktkostnaden. Du har selv risikoen når pakken sendes tilbake til oss, derfor ber vi deg om å ta i bruk vår eske eller lignende emballasje. Ikke teip fraktseddelen direkte på produktet eller produktets innpakning. Så langt som råd er skal varen være ubrukt. Dersom varen har blitt tatt i nevneverdig bruk mer enn det som var nødvendig for å fastslå dens/dets egenskaper eller funksjon kan du bli nødt til å erstatte Animail for varens verdireduksjon. Vi er pliktige til å opplyse om at du som konsument også kan ta i bruk Forbrukerrådets standardblankett. Trykk her for å komme til blanketten.
Er du fortsatt usikker på hvordan det fungerer er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med vår kundetjeneste.

Priser og Produkter


Samtlige priser angis inkludert moms dersom ikke noe annet er spesifikt angitt.
Skulle det skje momsforandringer forbeholder vi oss retten til å kunne justere prisene på et tilsvarende vis.
Vi reserverer oss for trykkfeil på siden, den prisen som angis i kassen gjelder ved kjøpet. Fraktavgift kan bli lagt til i henhold til fraktvilkårene. Ingen ytterligere skatter eller avgifter kommer til.
Ved feilaktigheter rundt pris eller lagerstatus kan Animail heve kjøpet. Dersom varen er restnotert eller utgått er ikke Animail pliktige til å tilby akkurat denne varen men kan stryke produktet fra bestillingen eller foreslå en annen vare.

Betalning



Kort og bankoverføring.


Animail tilbyr både kort og direktebetalinger via Klarna. Når du fullfører kjøpet ditt hos Animail skal du derfor kjenne deg helt trygg på at alt går til på et trygt og sikkert vis. Etter at du har valgt betalingsmetoden kort/direktebetaling forflyttes du til den krypterte betalingssiden der du enkelt fullfører betalingen din. Ingen kontoopplysninger lagres av oss. Kortbetalinger omfattes av sikkerhetsstandarden 3D Secure i samarbeid med bankene.


Faktura


Gjennom Klarna tilbyr vi deg muligheten til å gjøre kjøpet ditt først og få varene hjem før du betaler. Fakturatiden via Klarna er 14 dager og det er ingen fakturaavgift. Dersom betalingen ikke blir innbetalt til Klarna innen fristen så vil det bli lagt til en påminnelsesavgift på 50 kr og en forsinkelsesrente på 25,5 %. Dersom det er første gangen du benytter deg av Klarna så kan Klarna komme til å gjøre en kredittvurdering. Dette får du naturligvis informasjon om i innboksen eller per e-post. Vi følger svensk lov når det kommer til personopplysninger. Dersom du som kunde vil utsette forfallsdataoen gjør du dette enkelt og lett via MyKlarna eller gjennom å kontakte Klarna direkte. Dersom du ønsker å dele opp betalingen så velger du enkelt Klarna Konto i kassen. Det som blir lagt til med Klarna konto er en årsrente på 19,5 % og en avgift på 29 kr (ingen opprettelsesavgift). Med Karla Konto har du en årsrente på 19,5 % og en avgift på 29 kr.

Force Majeure og Leveranseforsinkelser

Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved leveranseforsinkelser. Vi gjør alltid vårt beste for å fullføre bestillingen din. Det kan finnes omstendigheter som gjør det umulig å fullføre bestillingen da for eksempel leverandøren vår ikke kan fullføre sin del opp mot oss eller væromstendigheter som forhindrer levering. I tilfelle omstendigheter som står utenfor Animails rimelige kontroll, for eksempel ved endret lovgivning, streik, blokkade, sabotasje, krig, terrorisme, brann, oversvømmelse, naturkatastrofe eller lignende vil Animails forpliktelser til å fullføre kjøpsavtalen utsetes så lenge disse omstendighetene råder. Dersom en slik forsinkelse drøyer i mer enn to måneder har både du og Animail rett til å heve avtalen med umiddelbar virkning uten noen plikt til å betale erstatning.

Taushetsplikt, trygghet og personopplysninger

Når du legger inn en bestilling hos oss oppgir du personopplysninger som navn, adresse og telefonnummer. I samband med registreringen og bestillingen din godkjenner du at vi lagrer og tar i bruk opplysningene dine i virksomheten vår for å fullføre våre forpliktelser opp imot deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon som vi har med deg via e-post, dette for å kunne yte den servicen som du forventer deg av oss. Dersom du vil ha nyhetsbrevet vårt vil vi sende informasjon og produkttilbud til deg via e-post. Dette kan enkelt avsluttes via kundekontoen din eller via kontakt med oss via kundeservice. I tråd med Personvernsloven har du rett til å få vite den informasjonen vi har registrert om deg. Dersom denne er feilaktig, ufullstendig eller irrelevant kan du begjære at denne skal rettes opp i eller fjernes. Kontakt oss dersom dette er tilfelle. Animail benytter opplysninger fra kunderegisteret sitt for markedsføringsøyemål. Ved å akseptere disse vilkårene gir kunden sitt samtykke til denne bruken av sine personopplysninger. Kunden kan når som helst trekke tilbake dette samtykket gjennom å kontakte Animail. Kunden skal utvise den største møyen rundt sitt brukernavn og passord og får ikke gi disse ut til andre enn dem som eventuelt innehar retten til å legge inn bestillinger for kundens regning. Animails kunderegister er konfidensielt. Animail forplikter seg til ikke å videreformidle opplysninger i registeret til andre enn samarbeidspartnere innen selskapet eller til videresalg av fakturaer eller i annen anledning enn det som er tillatt via loven. Dersom en kunde benytter seg av en av leverandørenes rabatter som for eksempel oppdrettere eller lignende vil alltid informasjon om det aktuelle kjøpet videreformidles til leverandøren det er snakk om.

Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra en nettsiden, for eksempel www.animailse til dataen din der den enten lagres i minnet (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbasert cookie). Cookies brukes for å lagre innloggingsinformasjon samt handlekurven din når du surfer rundt hos oss. Dersom nettleseren din er innstilt på å ikke godta cookies vil du ikke ha mulighet til å legge inn en bestilling på siden vår. Du kan enkelt endre dette under innstillinger i nettleseren din. Legg merke til at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

Tvister

Animail følger Forbrukerlovens retningslinjer og svensk lov dersom det skulle oppstå en tvist. Mer informasjon om EUs felles konfliktløsninger - TRYKK HER -